Begin februari is voor ons de ideale tijd voor goede voornemens. De goede voornemens die bij nader inzien toch niet haalbaar blijken zijn met een sierlijke boog de prullenbak in verdwenen. Enkel de beste voornemens zijn nog over. En daarom is het tijd voor onze plannen voor 2017; het jaar van de extreme professionalisering. In deze blog leggen wij je graag onze financiële plannen uit. Maar wel op een zodanige manier dat iedereen het snapt.

Beerders is, zoals alle leden weten, een concept om mensen meer rust te laten nemen. Meer te genieten van hun dagelijkse leven en meer te relativeren en te leren groeien van de tegenvallers.

Beerders is afgelopen jaar flink gegroeid. Behalve onze 250% groei in leden hebben we ook kleine financiële stappen gemaakt en zijn we onderling stukken strenger geworden. Goed strenger. De interne sfeer is minder ‘schoolproject’ en meer ‘bedrijf’ geworden. Een fantastische stap. We krijgen meer en meer mogelijkheden om te groeien. Soms samen met leden en soms persoonlijk.

Nieuwe producten

2017 wordt ook het jaar van nieuwe producten. Geen zorgen, de vertrouwde maandelijkse box verdwijnt natuurlijk niet. Maar er komen wel een paar producten bij die we later dit jaar zullen gaan lanceren. Tip van de sluier: een paar varianten op de box die u al kent en Beerders merchandise.

Merchandise? Denk aan openers, glazen, maar ook aan de onderstaande bierviltjes die onze Broeders vorig jaar al mochten ontvangen.

Voor diegenen die denken dat de kwaliteit van de maandelijkse box door al deze ontwikkelingen achteruit gaat hebben wij goed nieuws! Kwalitatieve speciaalbieren zullen altijd de basis zijn van onze boxen.

Investeringen

Ook financieel gaan we naar de volgende stap. 2017 is onder andere het jaar waar onze voorraad (lees: inpakmateriaal) leeg loopt. De grootste uitgave van Beerders tot nog toe komt er weer aan; de inkoop van boxen en stickers. Dit groter doen zou op lange termijn een grote impact hebben. Groter inkopen betekent uiteindelijk efficiënter inkopen.

Om dit mogelijk te maken zijn we in gesprek met meerdere mogelijke investeerders. Door middel van een crowdfunding willen we een bedrag binnenhalen waardoor Beerders dit jaar kan groeien. De eerste gesprekken lijken positief.

Een gedeelte van het opgehaalde bedrag gaat ook in fysieke evenementen. Buiten dat we het persoonlijk erg tof vinden om onder de mensen te komen merken we ook dat we daar erg veel voor terug krijgen. Wat is nu de general consensus over Beerders? Wat vinden onze broeders? En ook: wat vinden buitenstaanders? De vraag die centraal staat is: hoe kunnen wij groeien?

Het is erg jammer dat we vaak pas horen bij het afmelden wat er beter kan aan Beerders. Dit horen we natuurlijk liever een aantal maanden daarvoor, zodat we samen kunnen groeien. Onze mailbox staat daarvoor altijd open. info@beerders.nl is gratis te bereiken en je krijgt altijd antwoord. Simpel zat.

TL;DR

Voor wie het bovenstaande niet heeft gelezen, of voor wie een samenvatting wenst is er onderstaand lijstje.

– Investering
– Nieuwe producten
– Meer focus op fysiek (evenementen en verkoop)
– Meer focus op elkaar
– Maandelijkse box staat nog altijd voorop

Iets toe te voegen? Trek ons aan ons (virtuele) jasje. We staan open voor alle ideeën. Denk je dat investeren in Beerders iets voor jou is? Douwe is je man!